پـایـان نامـه ای درباره ســـــمپـاد

فرصتی برای بازاندیشی در چرایی، چیستی و چگونگی زیست ســـــمپـاد و ســـــمپـادی ها

پـایـان نامـه ای درباره ســـــمپـاد

فرصتی برای بازاندیشی در چرایی، چیستی و چگونگی زیست ســـــمپـاد و ســـــمپـادی ها

1. نگرش بیولوژیک به استعدادهای درخشان:


ü      مهدوی، حمید، «ت‍ع‍ی‍ی‍ن‌ ف‍راوان‍ی‌ ان‍واع‌ م‍خ‍ت‍ل‍ف‌ اث‍ر ان‍گ‍ش‍ت‌ در دان‍ش‌آم‍وزان‌ م‍دارس‌ ت‍ی‍زه‍وش‍ان‌ و م‍ق‍ای‍س‍ه‌ آن‌ ب‍ا ف‍راوان‍ی‌ ان‍واع‌ م‍خ‍ت‍ل‍ف‌ اث‍ر ان‍گ‍ش‍ت‌ در دان‍ش‌آم‍وزان‌ م‍دارس‌ ع‍ادی‌ ش‍ه‍ر ه‍م‍دان‌»، پایان نامه دکترای حرفه ای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، 1378.

ü      فرزند، منیره، « بررسی توانایی دانش آموزان در طرح مسئله ی ریاضی و رابطه ی آن با خلاقیت و دانش ریاضی (هندسه) (دانش آموزان سال سوم دبیرستان مدارس استعداد درخشان شهر کرمان)»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان ، 1391.

ü      م‍ج‍ت‍ه‍دی‌، غ‍لام‍رض‍ا، «م‍ق‍ای‍س‍ه‌ آم‍ادگ‍ی‌ ب‍دن‍ی‌ دان‍ش‌آم‍وزان‌ م‍دارس‌ اس‍ت‍ع‍داده‍ای‌ درخ‍ش‍ان‌ و ع‍ادی‌ س‍ال‍ه‍ای‌ س‍وم‌ راه‍ن‍م‍ای‍ی‌ اس‍ت‍ان‌ ل‍رس‍ت‍ان‌»، پایان نامه کارشناسی ارشد دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ی‌، واح‍د ت‍ه‍ران‌ م‍رک‍زی‌، 1377.



2. نگرش روان شناختی و نیز روانشناسی اجتماعی:

 

ü        رحمانی، مرضیه، «سنجش هوش سیال در دانش آموزان تیزهوش و عادی برپایه دو نظریه کلاسیک و نظریه سؤال- پاسخ(IRT)» پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، 1390.

ü        آرام‌نیا، الهام، «میزان سازگاری اجتماعی در نوجوانان تیزهوش و عادی»، پایان نامه کارشناسی ارشد روان‌شناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ، 1378.

ü        ریاحی، ملیحه، «رابطه هوش عاطفی و سلامت روانی در میان دانش آموزان مقطع دبیرستان مراکز پروش استعدادهای درخشان»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - دانشگاه شیراز، 1388.

ü        کلانتری، حکیمه، «بررسی مقایسه ای رابطه انگیزش پیشرفت، خودکارآمدی و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان تیزهوش و عادی شهر اصفهان (91-1390)» پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی - دانشگاه کاشان، 1390.

ü        نادر، مجید، «رابطه پنج عامل شخصیت و خلاقیت درمیان دانش آموزان دبیرستان‌های استعدادهای درخشان»، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه شیراز، 1388.

ü        امرایی، فروزان، «بررسی هوش‌هیجانی و شیوه‌های مقابله دانش‌آموزان دختر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان و عادی دوره متوسطه شهرستان خرم‌آباد»، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، 1387.

ü        محبوب، سیامک، «مطالعه نحوه بیان نیاز اطلاعاتی در دانش آموزان دبیرستانی استعدادهای درخشان، مطالعه موردی: مرکز پسرانه دبیرستان علامه حلی تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی-کتابداری -دانشگاه تربیت مدرس، 1387.

ü        حسینی‌نژاد، شعله، «رابطه سطح هوش و محیط آموزشی با بهداشت روانی دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه دولتی، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی»، پایان نامه کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی (رودهن)، 1384.

ü        ی‍گ‍ان‍ه‌ ق‍طب‍ی‌، غ‍لام‍رض‍ا، «م‍ق‍ای‍س‍ه‌ س‍لام‍ت‌ ع‍م‍وم‍ی‌ دان‍ش‌آم‍وزان‌ م‍دارس‌ اس‍ت‍ع‍داده‍ای‌ درخ‍ش‍ان‌ ب‍ا م‍دارس‌ ع‍ادی‌ (دخ‍ت‍ر و پ‍س‍ر) ش‍ه‍رس‍ت‍ان‌ ب‍روج‍رد در س‍ال‌ ت‍ح‍ص‍ی‍ل‍ی‌ ۱۳۸۰ ۸۰» ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی (رودهن)، 1382.

ü        زه‍دی‌، ف‍اطم‍ه‌، «ب‍ررس‍ی‌ ت‍ح‍ل‍ی‍ل‍ی‌ ف‍راوان‍ی‌ خ‍لاق‍ی‍ت‌ در دان‍ش‌آم‍وزان‌ دب‍ی‍رس‍ت‍ان‌ دخ‍ت‍ران‍ه‌ اس‍ت‍ع‍داده‍ای‌ درخ‍ش‍ان‌ س‍ال‌ اول‌ ن‍ظام‌ ج‍دی‍د ش‍ه‍رس‍ت‍ان‌ ق‍زوی‍ن»، پایان نامه کارشناسی ارشد، ت‍ح‍ص‍ی‍لات‌ ت‍ک‍م‍ی‍ل‍ی‌ دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ی‌ واح‍د ت‍ه‍ران‌ م‍رک‍ز، 1379. ض استاد راهنما:غ‍لام‍ع‍ل‍ی‌ اف‍روز، اس‍ت‍اد مشاور: ب‍اق‍ر غ‍ب‍اری‌ ب‍ن‍اب‌.

ü        ع‍ل‍ی‍ق‍ل‍ی‍ان‌، ک‍ت‍ای‍ون‌، «ب‍ررس‍ی‌ م‍ق‍ای‍س‍ه‌ای‌ وی‍ژگ‍ی‍ه‍ای‌ ش‍خ‍ص‍ی‍ت‍ی‌ دان‍ش‌آم‍وزان‌ خ‍لاق‌ و غ‍ی‍رخ‍لاق‌ م‍راک‍ز آم‍وزش‍ی‌ اس‍ت‍ع‍داده‍ای‌ درخ‍ش‍ان‌»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ی‌، ت‍ه‍ران‌ م‍رک‍ز، 1378. اس‍ت‍اد راه‍ن‍م‍ا غ‍لام‍ع‍ل‍ی‌ اف‍روزاس‍ت‍اد م‍ش‍اور ع‍ل‍ی‌اص‍غ‍ر اح‍م‍دی‌.

ü        سورگی، سیروس، «بررسی و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان خلاق و غیر خلاق مراکز آموزشی استعدادهای درخشان بیرجند به تفکیک جنسیت»، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، 1374.

ü        پناهی، یعقوب، «م‍ق‍ای‍س‍ه‌ اج‍زاء دان‍ش‌ ف‍راش‍ن‍اخ‍ت‍ی‌ در دان‍ش‌آم‍وزان‌ ع‍ادی‌ و ت‍ی‍زه‍وش‌ دخ‍ت‍ر و پ‍س‍ر دوره‌ راه‍ن‍م‍ای‍ی‌ ش‍ه‍ر اردب‍ی‍ل‌»، پایان نامه کارشناسی ارشد دان‍ش‍ک‍ده‌ ع‍ل‍وم‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ و روان‌ ش‍ن‍اس‍ی‌، روان‌ ش‍ن‍اس‍ی‌ ت‍رب‍ی‍ت‍ی‌،  دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ی‌ ت‍ه‍ران‌ م‍رک‍زی‌، 1381. 

ü        ع‍ظی‍م‍ی‌وزی‍ری‌، ن‍وش‍ی‍ن‌، «ب‍ررس‍ی‌ راب‍طه‌ ب‍ی‍ن‌ ه‍وش‌ و م‍ش‍ک‍لات‌ ت‍ح‍ص‍ی‍ل‍ی‌ - اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ ب‍ا م‍ه‍ارت‍ه‍ای‌ م‍ق‍اب‍ل‍ه‌ای‌ دان‍ش‌آم‍وزان‌ دخ‍ت‍ر ش‍ه‍ر ت‍ه‍ران‌»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ی‌، واح‍د روده‍ن‌، 1381.

ü        رشیدیان، کتایون، «مقایسه تفکر انتقادی و خلاقیت در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان با دانش‌آموزان مدارس عادی مقطع متوسطه شهرستان دزفول ۸۸-۱۳۸۷» پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش برنامه ریزی آموزشی، دزفول، 1388.

ü        بالی‌لاشک ، نسرین ، «بررسی مقایسه‌ای سلامت روان دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و عادی در شهر ساری۸۴-۱۳۸۳»، پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری با گرایش روان، دانشکده پرستاری و ماماییT دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران، 1384.

ü        فولادی، محمد، «بررسی رابطه‌ بین ضریب هوش و هوش هیجانی دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان شهرستان اسلامشهر»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دان‍ش‍گ‍اه‌ آزاد اس‍لام‍ی‌، واح‍د روده‍ن‌، 1389.

ü        خ‍ل‍ی‍ل‍ی‌، م‍ه‍رداد، «راب‍طه‌ ع‍زت‌ ن‍ف‍س‌ ب‍ا پ‍ی‍ش‍رف‍ت‌ ت‍ح‍ص‍ی‍ل‍ی‌ و ت‍ف‍اوت‌ آن‌ م‍ا ب‍ی‍ن‌ ک‍ودک‍ان‌ و ن‍وج‍وان‍ان‌ ت‍ی‍زه‍وش‌ و ک‍ودک‍ان‌ و ن‍وج‍وان‍ان‌ ب‍اه‍وش‌ م‍ع‍م‍ول‍ی‌»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، 1378.

ü        دوست کامی،ویدا، «بررسی تأثیر خود‌پنداره و عزت نفس روی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تیزهوش و سایر مدارس شهرستان اردبیل»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده ادبیات و علوم انسانی. گروه علوم تربیتی - برنامه‌ریزی درسی-، دانشگاه پیام‌نور تهران، 1386.

ü        رضایی‌دیزج‌یکان، نفیسه، «بررسی و مقایسه رشد اجتماعی دانش‌آموزان دختر مدارس عادی، استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی دوره‌های راهنمایی و متوسطه شهر مرند در سال تحصیلی ۱۳۹۲-۱۳۹۱» پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی،‌ گرایش برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرند، 1391.

ü        رمضانی، عباس، «بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمایی پسرانه و دخترانه استعدادهای درخشان شهر ارومیه»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی- علوم اداری و مدیریت - دانشگاه ارومیه، 1388.

ü        بخشی، نگین، «بررسی جو مدرسه و نیمرخ مشکلات رفتاری و هیجانی در مدارس عادی و استعدادهای درخشان»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - دانشگاه فردوسی مشهد، 1391.

ü        دهقانی، یوسف، «آزمایش و مقایسه مدل هایی از رابطه توانایی تحصیلی و خودپنداره تحصیلی، با میانجیگری عملکرد تحصیلی، دشواری ادراک شده تکلیف، جهت گیری مقایسه توانایی و عقیده در دانش آموزان دختر و پسر تیزهوش مدارس استعدادهای درخشان و عادی شهر اهواز»، پایان نامه دکترای تخصصی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - دانشگاه شهید چمران اهواز، 1391. 


3. نگرش اجتماعی:


ü      زارع، فرخ، «بررسی میزان و چگونگی استفاده از اینترنت و اثرات آن بر همبستگی اجتماعی: مورد کاوی استعداد‌های درخشان»، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی گرایش جامعه‌شناسی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب، 1390. استاد راهنما حمید جاودانی؛ استاد مشاور پروانه دانش.

ü      ک‍ری‍م‍ی‌، م‍ج‍ی‍د، طراح‍ی‌ م‍رک‍ز پ‍ژوه‍ش‌ و آف‍ری‍ن‍ش‌ س‍م‍پ‍اد (واب‍س‍ت‍ه‌ ب‍ه‌ س‍ازم‍ان‌ م‍ل‍ی‌ پ‍رورش‌ اس‍ت‍ع‍داده‍ای‌ درخ‍ش‍ان‌)، پایان نامه کارشناسی ارشد دان‍ش‍ک‍ده‌ م‍ع‍م‍اری‌ و ش‍ه‍رس‍ازی‌، دانشگاه ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی‌ ام‍ام‌ خ‍م‍ی‍ن‍ی‌ (ره‌)، ت‍ه‍ران، ‌۱۳۷۸. اس‍ت‍اد راه‍ن‍م‍ا اس‍م‍اع‍ی‍ل‌ طلای‍ی‌اس‍ت‍اد م‍ش‍اور ب‍ه‍رام‌ ق‍دی‍ری‌، ع‍ب‍اس‌ س‍الاری‌ .


4.توجه به بعد سازمانی:

  

ü      صبوریان، محسن، نسبتِ بین برابری و نابرابری در عدالتِ آموزشی: مطالعه ی موردیِ سازمانِ ملیِ پرورشِ استعدادهایِ درخشان (سمپاد)، پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش جامعه شناسی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، 1390. استاد راهنما: حسین کچوئیان.

ü      نیکونژاد، مریم، «بررسی موانع و محدودیت‌های موجود در نظام آموزش استعدادهای درخشان از دیدگاه صاحب‌نظران و عوامل اجرایی مراکز استعدادهای درخشان استان خوزستان»، پایان کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، 1391.

ü      کلباسی، افسانه، «ارزیابی برنامه درسی مدارس استعدادهای درخشان در دوره راهنمایی و فرآیند فعلی شناسایی دانش آموزان تیزهوش به منظور ارائه یک الگوی مطلوب»، پایان نامه دکترا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - دانشگاه اصفهان، 1391. 


سایر مطالب مرتبط در آینده بیان خواهد شد.